27 Mart 2016

Kolay Tava Böreği


Pratik bir tava böreği tarifi vereceğim bugün. Hafta sonu kahvaltıları için benim favorim. İçini istediğiniz harçtan yapabilirsiniz. Harç malzemeleri dolabınızda mevcutsa çayınız demlenirken 5 dk da hazırlayabilirsiniz 10-12 dk da pişme süresi. İşte mis gibi börek..

Kolay Tava Böreği Tarifi (Ispanaklı Patatesli )

Malzemeler

3 adet hazır yufka 

İç Malzemesi 

  • 8-10 dal çiğ ıspanak
  • 1 adet haşlanmış patates (Koymasanız da olur)
  • 1 kibrit kutusu kadar kaşar peyniri yaklaşık 100 gr.
  • 1kibrit kutusu kadar beyaz peynir
  • Tuz, karabiber, pul biber
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
    Arasına Sürmek İçin
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı süt

Kolay Tava Böreği Nasıl Yapılır ?
  • Önce sos malzemelerini bir kasede karıştırın.
  • Sonra pratik tava böreğinin iç malzemeleri için ıspanakları irice doğrayın.
  • Peynirleri rendeleyin.Patatesi ezip ekleyin. Pratik dedik tabi haşlanmış patatesiniz varsa  ekleyin. Beklemek istemezseniz katmasanız da olur. Ben akşamdan kalan tavuklu patates yemeğinin patatesini kullandım. Ekstra lezzet kattığını söylemeliyim. 
  • 1 kaşık yağı, pul biberi, karabiberi, tuzu ekleyip karıştırın.
  • Genişçe bir tava seçin. Ben çok kullanmadığım balık tavasını kullandım. İçini tereyağıyla yağlayın.
  • 1 yufkayı serin. Kenarları dışarı sarkacak.
  • Harçtan kaşık yardımıyla her tarafını ıslatacak şekilde gezdirin. 
  • yufkaları  2 ye bölün her bir parçasını biraz büzüştürerek diğer yufkanın üzerine koyun. Aralarına sosu gezdirin. 
  • Araya harcı yayın.
  • Kalan yufkaları da aynı şekilde serip gezdirin
  • En son alttaki yufkanın sarkan parçalarını üzerine kapatın.Az miktar sostan gezdirin. 
  • Üzerine kapak kapatırsanız yumuşak kapatmazsanız çıtır bir böreğiniz olur . Ben kapatmadım.
  • Orta ateşte ocakta  pişirin. Arada spatula ile kaldırıp altını kontrol edin.
  • Tava benimki gibi büyükse ocakta tavanın yerini değiştirerek her tarafının eşit pişmesini sağlayın.
  • 1 yüzü pişince bir tepsinin tersi ile (ben balık tavasının kapağını kullandım) ters çevirin.
  • Çevirmeden önce tavayı yeniden yağlamayı unutmayın.
  • Diğer yüzünü de aynı şekilde pişirdiğinizde bir tepsiye ters çevirin dilimleyip sersıcak sıcak servis yapın.
  • Afiyet olsun 


Tuba

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...